Principiul REALITĂȚII (fragment)
Felii de realitate(FAPTE)Conexiuni între ”felii de realitate””Băiețelul cu acvariu” (un peștișor)Un copil este bătut de părinți.Părinții sunt solidari între ei! Amândoi îl bat pe copil, cu schimbul,când unul când celălalt.Dacă mama l-a bătut într-o zi întrucât ea ajunge acasă mai devreme îi comunică soțului:”Astăzi nu-l mai bate!L-am bătut eu pentru că făcut cutare sau cutare lucru.”La fel stau lucrurile și invers dacă tatăl l-a bătut într-o zi ,mama are ”interdicție” la bătaie în ziua respectivă!Interdicția este valabilă doar în ziua respectivă.Soții s-au înțeles asupra corecțiilor fizice asupra copilului!Exemplu:”Instituționalul” (nu) vede generalul realitații(ansamblul)sau nu poate avea o abordare de ansamblu.În prezent copilul este bătut.Este o chestiune de urgență a prezentului.”Instituționalul”are de ales între a lăsa copilul la părinți cu riscul de a continua să fie bătut și de a lua copilul,încredințându-l unei alte autorități și astfel de a-l feri de viitoarele bătăi.Constatarea că el ,copilul, a fost bătut este clară și evidentă.Constatarea a fost făcută de către un medic.Există și un document atestat medical de constatare!Clarificarea ConceptualăEducația copilului este o educație coercitivă,traumatizantă,părinții poruncesc,comandă,el copilul ascultă și apoi execută,îndeplinește în mod expres ,obligatoriu!Părinții nu-l învață cum se fac lucrurile.Tatăl nu îi arată ,efectiv,cum anume se schimbă apa din acvariu.Tatăl îi poruncește :”așa să faci”,”fă așa”,ori ”doar așa să faci ,cum zic io”.Tatăl are convingeri false,este încredințat că dacă îl bate pe copil acesta o să învețe ,pentru că ,zice el:”Altfel copilul nu are încotro,nu are de ales”ori ”copilul doar bătut poate învăța”.Tatăl spune franc:”Și tatăl meu m-a bătut pe mine și uitați-vă ce BINE(arătându-se pe sine,ce mare,de fapt) am crescut”(Sigur facem trimiteri la învățarea negativă?)Motivul bătăilor:Tatăl:”Copilul a umplut cada de baie cu apă și a luat peștișorul și l-a pus în cada plină.Apoi a schimbat apa din acvariu.Apa toată e doar vreo șase litri.Când am venit acasă nu am putut să mă spăl!”,apoi continuă:”L-am bătut ca să se învețe minte și să nu mai facă asta niciodată.L-am bătut MOTIVAT”Copilul a început să țipe ca din gură de șarpe,că-i omoară peștișorul(un mic caras primit cadou).Varianta de realitate a copilului(7-8 ani)Bătaile pentru copil sunt elementul central.Cu asta începe ziua lui cu :”frica de bătaie”.Pedepsele sunt aproape zilnice.Acasă este bătut(pedepsit)dacă ,doar dacă face o faptă rea””Ce numim faptă rea?”,întreabă instituționalul.”Atunci când fac rele”,răspunde copilul.”Dacă mergi la școală se cheamă că ai făcut o faptă rea?”întreabă instituționalul.(este o întrebare capcană)Copilul se gândește puțin,este evident că întrebarea l-a pus în dificultate,el se foiește pe scaun.Instuționalul repetă întrebarea.Copilul răspunde ,după câteva ezitări:”La școală merg pentru că AȘA VOR EI!””Care ei,despre cine vorbești?Cine sunt acești ”EI”?”Copilul răspunde:”Ei sunt tata și mama”Deci dacă mama și tata îți zic ceva tu ca un copil ascultător trebuie să faci deci asta ,atunci cum este?Este bine sau rău?”Aici copilul nu are ezitări el răspunde repede:Păi TOT ce zic tata și mama este BINE!”Instituționalul insistă:” Și bătaia atunci cum este?Este bătaia DE BINE SAU DE RĂU?””Bătaia este DE RĂU,pentru că doare!”Aici copilul a căzut în capcana întinsă de ”instituțional”.”Și atunci dacă bătaia este de rău ,cum crezi tu că sunt părinții tăi, sunt părinți buni sau răi?””Când mă bat îi urăsc”(Atenție convorbirea are loc în absența părinților)........”Instuționalul” a decis ,totuși, ca și copilul să râmână în familie.A decis greșit!Funcționarul lasă copilul familiei cerând părinților să-și schimbe comportamentul și felul educației.După o oră de discuții cu părinții aceștia promit(probabil de formă) că n-o să-l mai bată.Urmarea este evidentă ,copilul este bătut iar și fuge de acasă.La următoarea vizită a ”instuționalului” copilul este găsit la vecini.Fugise cu peștișorul într-un borcan.”Există sancțiuni și sancțiuni spune și Piaget””Instituționalul” este convins acum de eroare și ridică copilul încredințându-l provizoriu autorității tutelare.Apoi copilul este chiar adoptat de către familia vecinului.Este vorba de o familie mai înstărită care mai avea un copil cu care se juca uneori micul nostru erou.Părinții vecinului mai doreau un copil și nu mai puteau concepe fizic.”Instuționalul” a greșit prima oară?A greșit pentru că nu a văzut imaginea de ansamblu!Metoda de educație era complet greșită.Pentru a schimba o metodă de educație,greșită sau coercitivă cu alta este nevoie de timp!
De ce ”instituționalul” greșește?Ce legătură există între decizia unui funcționar și principiul realității?Exact această decizie greșită!
Dacă analizăm avem 3 felii de realitate:1-Felia părinților(întrucât amăndoi îl bat,avem o singură felie de realitate,din fragment lipsește bucata în care mama îl bate pe copil pt că a ars un ceainic ,copilul a dorit să-și facă ceai);2-Felia funcționarului ,cel care a vrut să împace pe toată lumea și să nu supere părinții;3-Felia copilului cea mai importantă.Iar copilul spune adevărul și el este partea vătămată!Pentru a lua decizia corectă decidentul trebuie să respecte punctul de vedere al copilului,este singura realitate care contează!
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Comment here/Comentati AICI